Topik : Kerjaya

1.  Bagaimana Menarik Kerjaya Impian

kunci-impian-2Ramai orang inginkan kerjaya yang lebih baik dan ingin mendapatkan lebih wang.  Sama juga seperti anda. Pada hakikatnya, ia tidak begitu sukar untuk menarik  kerjaya  baru yang lebih baik atau mendapat kenaikan pangkat yang sesuai  dengan  anda.

 

 Continue reading →

 

2.  Berfikiran Positif di Tempat Bekerja

work-environmentSebagai Pengurus, staf anda melihat anda sebagai tempat rujukan dan juga  kepimpinan, jadi mereka tahu ke mana hala tuju suatu matlamat. Walau  bagaimanapun, kita semua adalah manusia biasa. Kita semua dipengaruhi oleh  tekanan hari demi hari yang kita tidak boleh terlepas daripadanya. Kehidupan ini  kadang-kadang boleh membuatkan kita jatuh, namun lambat laun kita bangkit  semula.

Continue reading →

 

3. Target

Kita sering mendengar istilah target. Biasanya target ini lebih banyak berkaitan dengan pekerjaan baik itu seperti pekerjaan yang bersifat formal atau bidang perniagaan. Pada dasarnya bahawa semua yang di lakukan oleh manusia tidak terlepas dari apa yang di sebut dengan target.

Continue reading →

 

4. [Tips Efektif] Fokus dalam Bekerja

Menjaga diri agar selalu fokus dalam bekerja biasanya sulit di lakukan bagi  sebahagian orang. Jika anda juga mengalaminya . Semak tips efektif untuk  mengatasi hal tersebut.

Continue reading →

 

5. Ciri ciri Utama Seorang Pemimpin

Seorang pemimpin perlu ada sifat kepimpinan. Kepimpinan di sini ialah perlakuan seseorang yang boleh menggerakkan orang lain untuk berfikir dan bertindak dengan cara-cara tertentu. Seorang pemimpin harus mengetahui keperluan dan motif orang-orang yang bekerja dengannya dan harus menitikberatkan matlamat kumpulan.

Continue reading →

 

6. Persediaan Sebelum Memulakan Perniagaan

Ada beberapa perkara yang boleh anda jadikan kayu pengukur kesediaan anda dalam memulakan perniagaan.

 

Continue reading →

 

 

7. Akhlak dan Etika Kerja dalam Islam

Businessman pushing large rock uphillDalam islam terdapat banyak sekali ibadah yang tidak mungkin di lakukan tanpa  biaya dan harta, seperti zakat, infak, sedekah, wakaf, haji dan umrah. Sedangkan biaya harta tidak mungkin di peroleh proses kerja.

Continue reading →